utf8-סהר עזימי-ביקורת מחול-סוזן דלל

utf8-סהר עזימי-סוזן דלל708
צילומים-יחצ"ן,דניאל צ'צ'יק
כבר מזמן הפסקתי לשים לב לכותרת של מחול מודרני כי לעתים קרובות, אם לא תמיד, אין קשר בין המחול לשם.
השם ניתן בדרך כלל כדי לזהות ולהבדיל את היצירה מיצירות אחרות של אותו כוריאוגרף.
בעצם השם לא משנה והוא אינו מבהיר את המחול כי מחול מודרני אינו זקוק להבהרה.העיקר שהמחול יהיה מענין,הכוריאוגרפיה והביצוע טובים.
ראיתי אמש בבכורה מחודשת בסוזן דלל בת"א את היצירה  UTF8מאת סהר עזימי.
המחול הוצג לראשונה בקואטיה ובינואר השנה בתל אביב
לא ראיתי את המופע בזמנו והוא סיקרן אותי ביותר על פי מה שהספקתי לקרוא עליו כאשר הוצג .
השם של המחול אלה ראשי תיבות שפרושם בעברית פשוטה בתירגום חופשי מאוד -שפה באינטרנט המתארת תווים בקוד מסויים באורך משתנה שהמציאו שני אמריקאים.
המחול מורכב מ12 קטעים.
אם נפרש את השם עפ'י הנרקד  הוא מרמז שסדר הקטעים ואורכם משתנה ממופע למופע בהתאם לקוד סודי המתגלה לרקדנים ע'י קיר זרקורים.
במופע מחול זה יש קשר רב בין התפאורה- המהוה קיר ענק בעומק הבמה ועליו 56 זרקורים הנדלקים וכבים(גם מסנוורים חזק את יושבי השורות הראשונות) שהוא בעצם מהווה כפי שכתבתי את התפאורה של המחול.
לפי הכתוב בדף התכניה סימן ההיכר של המחול הנו אי הודאות.מתברר שהרקדנים אינם יודעים מראש מה סדר הקטעים שהם עומדים לבצע אם כי הקהל מקבל דף עם הסדר כפי שיבוצע.
הרקדנים יודעים מה לבצע על פי סימנים, קווים,נקודות וצורות המופיעים בקוד בלוח.
אולי הדבר טוב כגימיק וכדי לבחון את ערנות וכושר הרקדנים לאילתור, אך הדבר אינו מוסיף או גורע מההנאה של הצופה.זה נובע מכך שאין קשר בין הקטעים. לצופים אין הדבר משנה כלל וכלל.הוא  לא מופתע כי הוא יודע מראש מה הסדר וטוב שכך.

.אם היתה כוונה לתיאום בין פעולת הזרקורים הנדלקים ונכבים לבין תנועת הרקדנים אז אפקט זה לא הורגש ולא נראה לעין.

יש התרחשות תנועתית רבה על הבמה.הקטעים שראינו הם בני כמה דקות כל אחד .הביצוע של כולם מצויין,הרקדנים משקיעים כח רב בריקוד.יש בקטעים את כל הצירופים האפשריים כגון סולו,דואט,שלישיה,קבוצה וכו'
יש בקטעים תנועות חדות,זריזות,ריצה במעגל,גלגולי ריצפה,ריקוד עם פניה שמאלה וימינה וחוזר חלילה,הקפאת תנועה,ריקוד על ארבע,עמידה על הראש .מוטיב מרכזי הנו  ההליכה החפשית וריצה.
יש בהם סיגנונות שונים המבוצעים לצלילי מוסיקה שונה.בכל הקטעים שראינו יש אלמנטים כמעט זהים המבוצעים על ידי רקדנים שונים ועל רקע מוסיקה שונה.
בגלל לוח הקיר שצריך להראות לרקדנים מה הקטע הבא יש אתנחתאות רבות במופע המפריעות לרצף והריכוז.
לאור זאת המופע אינו יכול להחזיק אותך דרוך לכל אורכו.
המופע בהתאם לכך אולי מסקרן,אולי יש בו מתח בין המבצעים שאינם יודעים מה יבצעו ועל פי איזה סדר אך בקהל  אין מתח כזה כי הוא יודע את הסדר ובעצם סדר זה כאמור לא משנה לו דבר.
אורך הקטעים יוצר אי רציפות במופע,בריכוז הקהל שאינו יכול במבט ראשון לראותו כמופע מתמשך אלא כקטעים והוא יוצא עם הרגשה שלא ראה מופע שלם עם התחלה,אמצע וסוף.
אין ספק שהמופע מיוחד,מענין ומבוצע היטב.יש בו רב גווניות,צורות ותמונות שונות.
כל קטע נרקד על פי מוסיקה שונה,יש בו רעיון מסוים וגיוון רב אך בגלל חוסר הרצף הנו ללא מתח,לא מתחבר ונראה קר.
משתתפים במופע 8 רקדנים מעולים למרות שמבנה גופם אינו מעיד עליהם שהם רקדנים.
התאורה שעיצב דני פישוף-מג'נטה טובה מאוד והמוסיקה שנבחרה בקפדנות מקורית וערך אותה דידי ארז.היו בה הרבה קטעים מוטוריים שהשתלבו יפה עם הנרקד.

התלבושות-סופי קרנץ וסהר עזימי הן תלבושות ספורט יום יומיות.בגדים קלים כאשר חצי הגוף התחתון רק בבגדים תחתוניים.

באחד הראיונות שעזימי נתן הוא אומר שהקיר יוצר את העלילה.הקיר מספר את הסיפור.לי זה לא נראה כך.
לראות או לא לראות:מענין,מסקרן,מפתיע ביותר.מבוצע היטב.כדאי לראות.
נכתב על ידי elybikoret-אלי ליאון , 28/9/2010 11:21
אני מזמין אתכם להכנס לאתרי החדש בו ריכזתי ביקורות שכתבתי והתפרסו באתרי אינטרנט שונים בכל שטחי האמנות ,חיבורים שכתב פרופ' יוסי גמזו וחומר אחר
הכתובת ELYBIKORET.022.CO.il
אם לא פורסמו כאן התצלומים אפשר לראותם באתרי הנ"ל

אודות elybikoret

כותב רשמים על הצגות,מוסיקה,קונצרטים,אופרה,מחול ואירועים תרבותיים שונים אחרים בהם מביע את התרשמותי ודעתי
פוסט זה פורסם בקטגוריה Uncategorized. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s