790פלמנקו-ביקורת-טאורו-מנואל ליניאן-סוזן דלל

790פסטיבל פלמנקו-מנואל ליניאן-סוזן דלל
צילומים-שירה אגמון
קרן עדי הוקמה כדי להנציח את זיכרה של עדי אגמון שרצתה ללמוד פלמנקו .היא מקיימת ומארגנת פסטיבל פלמנקו בכל שנה ובו פעילויות רבות למבוגרים,לילדים,סדנאות,שעורים ועוד.כל זה היא עושה כדי לפתח את תחום הפלמנקו בארץ.כעת זו השנה ה18 שהפסטיבל מתקיים.
השנה בין השאר, אך במרכזו ,מופיעה בפסטיבל להקת המחול מגרנדה"טאורו"של מנואל לינן רקדן וכוריאוגרף בן31
ראיתי אמש את הלהקה המורכבת מ8 איש.
יש לה טכניקה מעולה ולינן הנו רקדן בחסד,מבריק עם טמפרמנט מעולה,וירטואוז בריקודיו והרוקד בצורה דרמטית מרתקת ריקוד מדוייק ומרשים.כאשר הוא רוקד לוקחים חלק בריקוד כל חלקי גופו.
הכוריאוגרפיה שלו כוללת את כל הצורות האפשריות בריקוד הפלמנקו אם כי בסופו של דבר הצעדים נשארים אותם צעדים.
המחולות שהוא רקד היו מגוונים וכללו ריקודים בקצב שונה,איטי,מהיר ביותר,במעגל,בהליכה,רקיעות במקום כיחיד ועם הלהקה.היה גם גיוון בלווי המוסיקלי -שירה של גבר,אשה,לווי במחיאות כפיים,גיטרות ועוד.
הפלמנקו אינו ריקוד אלא סיגנון של ריקוד ספרדי הנרקד בטכניקה מיוחדת,שהתפתח בדרום ספרד ובאנדלוזיה במאה 17,18.
יש בו השפעות של תרבויות של עמים אחרים ביניהם צוענים,ברברים,מוסלמים וגם יהודים.מקורו בעצם בשירת רועים בהרים.
לפלמנקו כמה אלמנטים קבועים והם הגיטרה,מחיאות הכפיים הקצובות,קסטניאטות,רקיעות רגליים בקצבים שונים ושירה מיוחדת.המוסיקה שהושמעה היתה כזו שנכנסה ישר אל הלב.
להקתו של ליניאן נקראת "טאורו" שפירוש המילה מספרדית זה שור.לדברי ליניאן כמה סיבות לכך.השור קרוב לשורשים של הפלמנקו,לאדמה ולטבע ובנוסף הוא- ליניאן עצמו נולד במזל שור.
קשה לרקוד פלמנקו.זאת עבודה קשה מלאת זיעה בלתי פוסקת,תנועות מלאות כח,אצילות,דרמטיות ונוקשות וליניאן רקד בדיוק כך.
כל אחד מהריקודים שראינו הביא איתו מצב רוח שונה וצורה שונה של ריקוד בקצב שונה.ראינו ריקודים מלאי שמחה ואחרים מלאי צער,סבל,דרמטיות.חלקם היו מלאי מתח,חדים ביותר בביצוע והביעו נכונה את אופיו של הריקוד.
הביצוע של כל המבצעים בכל הריקודים היה נהדר כאשר ליניאן היה המעולה והמרשים ביותר .
הוא היה מרגש כאשר רקד.אפשר היה לראות בריקודו את מצב רוחו ואת רגשותיו.
ליניאן אומר שהוא מביע את עצמו בצורה ריאליסטית ומבנת דרך הפלמנקו.
בכוריאוגרפיות שלו שראינו הוא מחדש מבלי לחרוג מהמוסכמות והמקובל בסגנון הפלמנקו.
אין בריקודים שראינו תוכן,סיפור או עלילה.
ראינו ריקוד הנרקד בין רצועות אלסטיות המתוחות מהתקרה לרצפה,ריקוד הנראות בו רק צלליות ועוד רבים אחרים.
ראינו ושמענו גם ריקוד שיצר במיוחד לעירו גרנדה בהשתמשו בסונטה"האהבה רדומה"מאת לורקה
המתחילה כך"כמה אני אליך נכסף,את,לעולם לא מבינה כי את נמה לך בתוכי,ואת רדומה….
לראות או לא לראות:חוויה מקסימה לאוהבי הפלמנקו.
נכתב על ידי elybikoret-אלי ליאון , 25/3/2011 09:16
הרוצה לראות תמונות מההצגות מוזמן להכנס לאתרי www.elybikoret.022.co.il
אני מזמין אתכם להכנס לאתרי החדש בו ריכזתי ביקורות שכתבתי מ1.6.10 והתפרסמו באתרי אינטרנט שונים בכל שטחי האמנות,חיבורים שכתב פרופ'יוסי גמזו וחומר אחר.
ביקורות שהתפרסמו לפני 1.6.10 אפשר לראות רק באתר שבו פורסמו
הכתובת
www.elybikoret.022.co.il

אודות elybikoret

כותב רשמים על הצגות,מוסיקה,קונצרטים,אופרה,מחול ואירועים תרבותיים שונים אחרים בהם מביע את התרשמותי ודעתי
פוסט זה פורסם בקטגוריה Uncategorized. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s