833אגף6-ביקורת-הסימטה

833אגף6-אנטון צ'כוב-תיאטרון הסימטה

צילומים-אלי ליאון   

 

אמש ראיתי את ההצגה החדשה המוצגת בתיאטרון הסימטה ביפו-"אגף 6" מאת אנטון צ'כוב.

לפני ההצגה פגשתי ידידה ותוך כדי דיבורים על ההצגה אמרה לי שאינה אוהבת לראות מחזות של צ'כוב כי הקצב במחזותיו איטי מדי ולא מתאים לאופיה.בנוסף אין בהם מתח בעלילה ,היא מתמשכת עד אין סוף מבלי שמשהו חשוב מתרחש.היא אמרה שבאה להצגה בהשפעת החבר שלה שהוא חבר של אחד השחקנים.

בתום ההצגה היא קראה לי ואמרה :ראה הצגה זו שינתה את דעתי על צ'כוב.זאת היתה הפעם הראשונה שנהנתי מהצגה של צ'כוב.היא היתה מרתקת,ענינית,מעולה והנאתי היתה שלמה בכל רגע.

 

כמובן שעניתי שעם הדברים האחרונים שלה הסכמתי ואישרתי כל מילה.אכן זאת היתה הצגה שעובדה ומויימה על ידי יפים קוצ'ר בצורה נהדרת.כל סצינה היתה מלאת ענין,כל סצינה היתה בנויה בפרטי פרטים בשימת דגש על כל פרט קטן ביותר כשהביצוע על ידי כל אחד מחמשת השחקנים הצעירים בוגרי בית צבי מלפני כמה שנים היה מצויין.

צ'כוב שהיה גם רופא ביקר בבית חולים לחולי רוח ואת התרשמויותיו מביקור זה כתב בסיפור קצר.צ'כוב שהתרשם מאוד ממראה עיניו דן בסיפור על היחסים בין מטפל ומטופל.אין המטפל יכול להבין את המטופל עד שלא מגיע למקומו.מה זה משוגע,מתי הוא נחשב למשוגע ומי הקובע זאת.מי שפוי יותר המטפל או המטופל.

 

הבמאי עיבד את הסיפור כאשר השתמש בסממנים של קומדיה דל ארטה.

הוא השתמש במסכות פנים שונות שהשחקנים החליפו מפעם לפעם.

הקצב היה מצויין והתקבל עיבוד נהדר של מחזה קצר של צ'כוב שההנאה ממנו לצופים היתה שלמה.

הבמאי בחר להציג את המחזה בצורה פרועה ביותר ויצר הצגה שלא במהרה תשכח.

נראה שכל הגורמים הקשורים בהפקה התיחסו אליה בכובד ראש ,חשבו על הכל,לא חסכו במאמץ,בהשקעה,בממון והתוצאה היתה שהפיקו הפקה נהדרת,מהנה ומעוררת למחשבה.

חמשת השחקנים הוכיחו את יכולתם עוד בהיותם תלמידים לפני כמה שנים והם ממשיכים בהשגיהם מרגשים ומתרגשים ומראים את יכולתם הרבה בגילום תפקידים שונים.

הם היו מצויינים .כל אחד שיחק בטבעיות,בסגנון כמעט של קומדיה דל ארטה,בהומור,ברצינות שהיו כולם מעורבים ביחד.

כל אחד מילא לאורך ההצגה מספר תפקידים חלקם במסכות וחלקים ללא מסכות.

התנועה על הבמה היתה בלתי פוסקת והיא עוצבה נהדר ע"י גינדי בבצקי.התאורה  המיוחדת והמשתנה היתה מעשה ידיהם של אינה מלכין ומישה צ'רניאבסקי.

המסכות,התפאורה,והתלבושות שעוצבו על ידי אולה שבצוב היו נהדרות.התפאורה -ספסלים במצבים שונים היוצרים מסגרת נאה ומתאימה לבמה הקטנה של הסימטה הם מעשה ידיו של וידם ברונשטיין.

את המוסיקה המקורית המעולה כתב אנטון קוצ'ר.

המשחק והבימוי המוצלחים לא יכולו להיות מספיקים לו לא התרגום המעולה של עירד רובינשטיין שהנו גם אחד השחקנים בהצגה.

התרגום שוטף,מתנגן בקלות,ברור ובשפה שאמורים לדבר בבית חולים כזה.

השתתפו בהצגה אלון אורבך,גיא אלון,אבי עדוי,עירד רובינשטיין וניר רווח.

למרות התוכן המצמרר לפעמים ,יש יופי מסויים בהצגה כפי שהופקה וזאת בזכות הבימוי הנבון והביצוע המעולה של השחקנים.

לראות או לא לראות:הצגה נפלאה,בימוי מבריק,משחק מעולה.הצגה שאסור להחמיץ.

נכתב על ידי elybikoret -אלי לליאון, 20/7/2011 10:14

אלי
elybikoret@gmail.com
03-6856786
עיתונאי-מבקר אמנות,חבר אגודת העיתונאים ת"א ותא המבקרים שליד האגודה.

אני מזמין אתכם להכנס לאתרי  בו ריכזתי ביקורות שכתבתי  והתפרסמו באתרי אינטרנט שונים בכל שטחי האמנות,חיבורים שכתב פרופ'יוסי גמזו וחומר אחר.
ביקורות שהתפרסמו לפני 1.6.10 אפשר לראות רק באתר שבו פורסמו.באתרי אפשר גם לראות תמונות רבות מהאירועים עליהם כתבתי.
הכתובת www.elybikoret.022.co.il

 

אודות elybikoret

כותב רשמים על הצגות,מוסיקה,קונצרטים,אופרה,מחול ואירועים תרבותיים שונים אחרים בהם מביע את התרשמותי ודעתי
פוסט זה פורסם בקטגוריה Uncategorized. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s