1028תז סימפונית רשל"צ-פוציני,מנדלסון-ביקורת

1028תז' הסימפונית הישראלית רשל"צ-פוצ'יני מנדלסון-פתיחת העונה
צילומים-אלי ליאון
תז' הסימפונית הישראלית רשל"צ פתחה את העונה עם שתי יצירות ספק דתיות ספק רגילות.
הקונצרט נפתח כמקובל בפתיחת עונה חדשה עם "התקוה"שהפעם הושמעה ע"י מעל ל1500 איש.
שתי מקהלות השתתפו בביצוע קונצרט הערב- האנסמבל הקולי החדש והמקהלה הקאמרית של האקדמיה למוסיקה ולמחול ירושלים.
הן וגם הקהל באולם שרו את ההמנון הלאומי כאשר המנצח על הקונצרט כולו פאולו אולמי מאיטליה העדיף הפעם לנצח הן על התזמורת והמקהלות והן על הקהל ששר ביחד איתן.
היה זה ביצוע מרגש ורב עוצמה לשמוע את הקהל ספונטנית מצטרף לשירת המקהלות.
היצירה הראשונה שהושמעה היתה "המיסה די גלוריה" מאת פוצ'יני.
פוצ'יני החל בגיל צעיר לשיר במקהלה כנסיתית.ב1878 חיבר מוטט וגלוריה ושנתיים לאחר מכן כשסיים את הקונסרבטוריון חיבר מיסה לה הוסיף  פרקים אלו וקרא ליצירה "מיסה לארבעה קולות ותזמורת".מטרת יצירה זו היתה לפאר ניצחון בקרב.היצירה לא זכתה להצלחה ולאחר הביצוע נשכחה וכתב היד נעלם.היא לא בוצעה אלא לאחר מלחמת העולם השניה ב1952 כאשר ידיד של פוצ'יני שיחזר את כתב היד וקראה לה "מיסה די גלוריה.
מאז היא נקראת כך והערב שמענו אותה בתחילת הקונצרט.במיסה מורגשת היטב המוסיקה האופראית של פוצ'יני.המיסה אפשר לכנותה כמעט מוסיקה קלה.מאוד מלודית כאשר ברוב היצירה שרה המקהלה וכל אחד משני הסולנים שר שתי אריות ודואט אחד.
הסולו הראשון מושר על ידי הטנור אבי  קלמברג בעל קול יפה אך שירתו נשמעה לי קרה וללא רגש מורגש בשירה.היא מושרת בחלקה השני של המיסה הנמשכת 43 דקות כאשר עד אז שרה המקהלה בלבד עם התזמורת.
הסולן השני פאולו פקיולי  גם כן איטלקי -בס היה מצויין עם קול מרשים שירה טובה מלאת הבעה.
שתי המקהלות שכללו כ90 זמרים היו טובות מאוד.שירתם היתה נהדרת, אינטליגנטית עם היגוי ברור ביותר.
לסיום הקונצרט שמענו את הסימפוניה מס'5 הרפורמציה.היא נכתבה ע"י מנדלסון בהיותו בן 21 בהזמנה לאירוע הסטורי-דתי.
מנדלסון הכניס בה את המוטיב "אמן בנוסח דרזדן"המפורסם והמקובל בתפילות נוצריות קתוליות ופרוטסטנטיות .במוטיב זה השתמשו בציטוט  מלחינים רבים  כגון וגנר,ברוקנר מהלר ואח'.
סימפוניה זו חוברה ב1830 ומנדלסון נתן לה את השם "סימפוניה לציון המהפכה הכנסייתית".גם סימפוניה זו נשכחה ויצאה לאור 38 שנה לאחר הביצוע הראשון כאשר מנדלסון כבר לא היה בחיים. מאז היא נקראת סימפוניה מס'5 הרפורמציה.
היה זה קונצרט מרשים לפתיחת העונה אשר בוצע נהדר ואשר המחנה המשותף שלו היה יצירות פסיבדו דתיות שנשכחו אך התגלו מחדש ומבוצעות כעת.
לראות או לא לראות:קונצרט מצויין,ביצוע מרשים שכדי מאוד לשמוע אותו.הקונצרט יבוצע עוד פעם בהיכל התרבות ע"ש מאיר ניצן ברשל"צ מחר16.10.12
נכתב על ידי elybikoret-אלי ליאון , 15/10/2012 23:02
אלי ליאון
elybikoret@gmail.com
טל03-6856786
054-249-34-88
עיתונאי-מבקר אמנות,חבר אגודת העיתונאים ת"א ותא המבקרים שליד האגודה.
הנכם מוזמנים לבקר באתרי ELYBIKORET.022.CO.IL בו כתבות וביקורת על נושאים שונים ומגוונים.
הרוצה להרשם לרשימת התפוצה ולקבל את הכתבות באופן קבוע לכתובת המייל שלו נא לכתוב ל
ELYBIKORET@GMAIL.COM.. השרות הנו ללא עלות כל שהיא.

אודות elybikoret

כותב רשמים על הצגות,מוסיקה,קונצרטים,אופרה,מחול ואירועים תרבותיים שונים אחרים בהם מביע את התרשמותי ודעתי
פוסט זה פורסם בקטגוריה Uncategorized. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s