1053שדה21-להקת המחול בת שבע-ביקורת

1053שדה21-להקת המחול בת שבע-סוזן דלל
צילומים-יחצ'ן
בפסטיבל ישראל 2012 הוצגה בבכורה עולמית עבודתו החדשה של אוהד נהרין בשיתוף הרקדנים "שדה21"בביצוע להקת המחול בת שבע.
היצירה הוזמנה על ידי פסטיבל ישראל  ופסטיבל לומינטו לאמנויות-טורונטו.היא הוקדשה לנועה אשכול(1924-2007)
יוצרת שיטת הריקוד וכתב התנועה אשכול- וכמן.
העבודה הנראית כיצירה מופשטת שכל אחד יכול לפרשה כרצונו, מחולקת ל21 שדות.בשדה הראשון שהוא בעצם התמונה הראשונה, כל אחד מהרקדנים 18 במספר מציגים את עצמם בתנועות שונות ,רגשות שונים ואסוציאציות שונות.
המופע מתחיל בפתאומיות וגם מסתיים בצורה זו.הקהל יודע שהמופע התחיל על ידי כך שעל תפאורה המורכבת מקיר לבן-אפור בגבה חצי הבמה כשמשני הצדדים מין מחיצות ופתחים דרכם הרקדנים נכנסים ויוצאים מוקרנים מספרי השדות כאשר שדות7-18 הנם בעצם שדה אחד.
לא הרגשתי הבדל גדול בין שדה לשדה ולא מצאתי כל משמעות למספרם.
תנועות הרקדנים הבודדים המופיעים בהתחלה שונות מרקדן לרקדן.כל אחד עושה תנועה שונה כאשר הכוריאוגרפיה של היצירה כולה נהדרת ומיוחדת .
הכל מתוזמן היטב.הכל מדוד.הכל מדוייק,מאלף ומבוצע היטב.
לאחר שכל אחד הציג את יכולתו כסולן בשדה הראשון והשני ,לאט לאט מופיעים זוגות,שלישיות,רביעיות עד שעל הבמה
נמצאת כל הלהקה.הם הולכים בשורות,רוקדים, מסתובבים במעגל,מתפצלים לקבוצות כאשר כל קבוצה עושה משהו אחר,כל אחד שומר על יחודו ומבצע את תנועותיו ללא קשר עם התנועות של האחרים או בת או בן זוגו.
בהמשך אחת הרקדניות נעמדת בקדמת הבמה אינה זזה ממקומה ואומרת מספרים שונים.בהתחלה באיטיות ובהמשך בקצב מתוגבר.מה פרוש המספרים, האם הם סימנים שונים, האם זאת שפת סתרים שהקהל לא מבין,האם אלה קודים מוצפנים.קשה להבין.
למרות שאין סדר במתרחש על הבמה ונראה כאילו כל אחד עושה את מה שברוחו, הכל מדוייק,הכל כאמור מתוזמן היטב והכל מצטרף למקשה אחת מאורגנת,מוקפדת ומדוייקת להפליא.
פתאום נעמד אחד הרקדנים באמצע הבמה ובשפה בלתי מובנת בגיבריש בעיוותי קול בנימה של אדם הסובל מהפרעות בדיבור מדבר דברים בלתי מובנים.
המוסיקה שערך ועיצב מקסים וואראט מגוונת וכל קטע שונה מאוד.יש מוסיקה מונוטונית,סוערת,דומה לרעש של מכונה,מלודית מאד.הכל מתואם למתרחש על הבמה ומשתלבת להפליא עם הנרקד.התאורה שעיצב אבי יונה בואנו(במבי)הנראית למראית עין כאילו ולא מתחלפת נהדרת,מלאת גוונים ומדגישה מפעם לפעם רקדנים או קבוצות רוקדות.
את התלבושות עיצב אריאל כהן- בגדי ספורט קלים בשלל צבעים המחמיאים לגוף הרקדן.
                                                   
בשדה האחרון כל הרקדנים אחד אחרי השני ובסדר מחושב מראש עולים על קרשי  הקיר ששימש כתפאורה וקופצים בסידרת קצפיצות בתנוחות שונות קפיצות חופשיות לחלל שמאחורי הקיר.
לאורך כל היצירה  החוויה מהממת,התוכן מעורפל,הכוונות של הכוריארף לא תמיד ברורות אך הכוריאוגרפיה מרשימה ,יש בה כוחנות,יש בה רוך,יש בה אחדות,אנדיבידוליות ועוד.
הביצוע של רקדני הלהקה מעולה.כולם בכושר נהדר.הכוריאוגרפיה מענינת ומקסימה אם כי כפי שכתבתי לא תמד הכוונה מובנת.
לראות או לא לראות:מענין מאוד.ביצוע מושלם.חויה מרתקת.מומלץ מאוד.
נכתב על ידי elybikoret -אלי ליאון, 13/12/2012 09:42
אלי ליאון
elybikoret@gmail.com
טל03-6856786
054-249-34-88
עיתונאי-מבקר אמנות,חבר אגודת העיתונאים ת"א ותא המבקרים שליד האגודה.
 

אודות elybikoret

כותב רשמים על הצגות,מוסיקה,קונצרטים,אופרה,מחול ואירועים תרבותיים שונים אחרים בהם מביע את התרשמותי ודעתי
פוסט זה פורסם בקטגוריה Uncategorized. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s